När jag kom hit bestämde jag mig tydligt att jag ska vara sparsam när det gäller köp av mat och inte äta så mycket junk food. Okej, junk food ätandet har gått ganska bra, eftersom att jag inte är ett sånt stort fan av junk food och söta maträtter. (förutom pizza, fries, choklad och grädde - hehe). Gillar fett. Smör på allt. Smör på popcorn, smör på pasta, SMÖR på den nyttiga mackan, yes det finns faktiskt grovt mörkt bröd.
 
Nu i fyra dagar har Hannah som jag hyr boendet av, även bott hos oss i lägenheten och jag har hört att hon är duktig på att laga mat. Hannah är nog den mest händiga person jag träffat. Hon bygger små soffbord, lampor, dekorationer, lagar coola maträtter och snart ska hon öppna en Coffeeshop. 
 
Dagens mat. Jag och Mikey gjorde persika drinkar i mina nya glas jag som jag hittade på ett ställe. Extra piffigt med lite socker på. Hannah fixade breakfast for dinner och bjöd på Egg Muffin med bacon och slutligen kokade jag ihop en pasta med mushrooms, baby spenat och pesto. 
 
Det är kul när folk säger saker och sen blir det aldrig så. Typ jag: 
"Nej jag ska vara noga, dutkig och hälsosam. Spara mina pengar och inte lägga dem på mat."
Vem är det som går och handlar för 59$ för att "något" saknades? Jag.
Och som dessutom handlade för 50$ för två dagar sen för lite veckomat.
 
Mat <3 Tove
America, New York, USA, blogg, brooklyn, centralpark, dagbok, food, toplist,

1 kommentarer

ɑ n n i k ɑ

26 Jan 2015 21:11

Gott!

Kommentera

Publiceras ej