Fotografiet på Beyonce på bilden: Matt Coats 
 
 
Bild 1, på flaggan och den röda dörren togs igår på lunchen. Fotad i Williamsburg på Bedford Ave. Gillar verkligen detta område. Fina, söta butiker och mysiga caféer. Trevligt folk. Här kan jag tänka mig att bo. I försig ligger min praktik här och det är bara en halvtimme med tunnelbanan hit, så jag får vara här rätt ofta. 
 
Härom dagen var det översvämning i en källare, så dagen gick ut på att städa och fixa ihop en studio åt fotografen Matt Coats, som även fotat bilden på Beyonce ovan. (Ja, jag gillar ju då Beyonce). 

På praktiken har det än så länge vart mycket kontorsjobb, vilket många kanske tycker låter tråkigt. Men för mig är det bra och lärande. Samtidigt lite inspirerande. Många tror ju oftast att fotografyrket bara är själva fotandet sen är bilden klar och kan skickas direkt. Men det är mycket mer än så. 

Så efter att ha gått igenom Annas mappar och hårddiskar, research:at och snackat kontorsjobb (och städat ihop studion till Matt) så blir jag på något sätt mer inspirerad till att faktiskt någon ta tag i mitt fotande och skaffa mig en egen kontorsplats. Och faktiskt, gå igenom bildmappar och se vad jag har. 


 
America, Instagram, New York, USA, blogg, dove, nyc, toplist,

1 kommentarer

Ellen

22 Jan 2015 10:51

Fina bilder :)

Kommentera

Publiceras ej