Så, såhär ser det ut där jag bor för tillfället. I Clinton Hill på Taaffe Place. Delar lya med 7 andra och folk kommer och går. Dock är vi fyra stycken som bott här längst tillsammans. Vi kom samtidigt och ska lämna ungefär samtidigt. Fint. Så det är lite som "vår" lägenhet och dom andra är bara innebonde. Hehe. Och eftersom att jag är den enda som sover i våningsängen högst upp i taket med ett litet utkikskik-fönster till resten av lägenheten är jag Queen of the Haus.  
 
Jo men allt fungerar bra. Det är lite som ett andra liv, än det man har hemma i Sverige. Andra rutiner, andra matvanor, andra städvanor och tvättvanor. Idag besökte jag the laundry för fösta gången. Fick damp på skiten. Fattade inte hur jag skulle betala och råkade fylla på mitt tvätt-kort med 20 dollar istället för 10. Men men...Då kan jag ju passa på att tvätta ofta. Eller inte. Sen blir det ju inte rent. Så fick köra dubbelomgång. Men tvättstugor är ju alltid trevliga va?
 
Sen är det väldigt dålig luft i de amerikanska hemmen, så fläkten får vara på hela tiden. Och som plus i kanten är jag sjuk och har tappat rösten. Låter som någon som rökt väldigt länge, sjungit karaoke på en Finlandsfärja, druckit whisky stup i kvarten och dödar fåglar genom att sjunga opera. Eller kanske knarkat. 
 


Tvätt-Staffan (cred till Nadine för mitt namn)  

Kommentera

Publiceras ej