Random trevlig kille med Knicks beanie i NYC tunnelbana.
 

Att åka tunnelbana här är inte så lätt alla gånger. Nu börjar jag lära mig, men det händer rätt ofta att jag står och väntar på tåget på fel sida av plattformen. VIlket inte är så kul om man är ensam och trött eller bara på väg hem sent någon kväll. Nu har jag dock lärt mig att vid sådana tillfällen tar man en taxi. 
Och tar man en taxi ska man dricksa. Hur mycket? Ja det bestämmer du egentligen själv.
 
"It's your economy, your money. Maybe you poor, maybe you rich. Do you have money? Then give me. You not. Save your money"

Så sade en trevlig taxi snubbe till mig andra gången jag tog en taxi. Första gången minns jag faktiskt inte om jag betalade eller inte. Jag antar att jag gjorde det med glömde att ta emot min växel och dricks som jag skulle ge till chaffören. 
 
I alla fall, tunnelbanan tar sin tid att lära, och det TAR SIN TID ATT VETA NÄR DEN ANLÄNDER. För här, här finns inga skyltar som det står "HORNSTULL 3 min KORTTÅG" på. Det finns ingen skylt alls. Så man får lära sig eller bara stå och vänta. Det kan vara allt från 1 minut till 20. HURRA! (40 om man råkar stå vid fel plattform och missa alla tåg). Långa sträckor är det också att åka.
 
 
 
 
 
New York, USA, blogg, blogglista, brooklyn, dagbok, manhattan, subway,

Kommentera

Publiceras ej