Good morning! 

Hälsningar från New York, Brooklyn. Planet landade klockan 14, men jag kom fram till mitt nuvarande hem fyra timmar senare. Att få stå i en lång kö för att sedan svara YRGO* på frågan: "and what's the name of your school in Sweden?" var spännande. "Gubbe lilla, inte ens jag och mina vänner i klassen vet vad YRGO är, så då kommer inte du heller veta det".


Idag känner jag mig piggare än vad jag någonsin gjort i hela mitt liv trots att jag sovit i en säng som gnisslar bara jag ligger still i den och med en roomie som snarkar högre än vad sängen gnisslar. Vaknade klockan 03:00 och var redo och stiga upp, men lyckades i alla fall sova till klockan sex. Yogatimmen. 

Ändå en rätt trevlig morgon. Kiss-panik-attack klockan 5 (dock vågade jag inte kliva ner från sängen förrän en timme senare), yoga, lite uppfräschning och frukost bestående av citronte + gröt med äppelmos. Jajamen, inga chokladflingor här inte. 

Om en halvtimme ska jag bege mig till praktiken och träffa min handledare Anna Schori. Har ingen aning om vad som kommer ske idag, men det blir nog trevligt. Anna är fotograf och jag gör min praktik från Fotoskolan i Göteborg här hos Anna i New York. Första gången jag besöker landet på andra sidan vattnet och en så länge känns det inte så konstigt. Känns som att jag har vart här förut. 

Juste, jag har inte bara en snarkade roomie. Jag har hela sex stycken. Från både Florida, Frankrike, London, Slovenien, Asien och andra platser i världen. Borde jag ta fram den rostiga franskan? Nej, Tove håll dig till din dåliga engelska till att börja med. 

Hej så länge!

USA, brooklyn, dagbok, new york, roomie, swedish,

2 kommentarer

Anonym

17 Jan 2015 10:26

Nice start! Look forward to reda more

Anonym

17 Jan 2015 12:21

Nice start! Look forward to reda more

Kommentera

Publiceras ej